We maken gebruik van functionele cookies die minimaal nodig zijn om de website goed te laten werken. Met analytische cookies kunnen we het gebruik van deze website beter begrijpen en verbeteren. Je kan analytische cookies weigeren of aanvaarden.

Hoe we met deze informatie omgaan vind je terug in ons privacy- en cookiebeleid.

Deel op facebook
Deel op X
Deel op facebook
Deel op X

Mobiliteit - bevraging is afgelopen

Je kan geen bijdragen meer indienen. De feedback wordt meegenomen in de opmaak van de ontwerpen. 

6
0

Deze voorkeuren werden reeds ingediend

Willekeurig Populair Recent

Mobiliteit - bevraging is afgelopen

omdat je nu soms moet slalommen van links naar rechts om door de Kerkweg te rijden, en ook omgekeerd is wegrijden ter hoogte van de fietsenwinkel redelijk gevaarlijk
zeer goede plannen, en graag ook zone 30 in het centrum van Oekene zoals bij Rumbeke het geval is, en vanaf september ook overal in het centrum van Roeselare.
Dirk L.
0 0
lees meer

Mobiliteit - bevraging is afgelopen

oekene is een dorp, rustig met goed toegankelijkheid, nut van eenrichtingsstraat?? Nog meer snelheid van wagens? Hopelijk blijft er een voetpad aan beide zijde. Zodat wandelaars aan beide zijde kunnen wandelen , in de zomer in en uit de zon. Voor de bewoners toegang tot hun huis;
cfr. hierboven Wat met de gardeboe , waarvoor oekene gekend is. (dorpsgebeuren) Parkeerplaatsen bij trouw en begrafenis? Bij concerten?
Sofie D.
0 0
lees meer

Mobiliteit - bevraging is afgelopen

Als inwoner van de Kerkweg vind ik dit een mooie en veilige aanpassing. Om een vlotte doorgang te behouden aan het kruispunt Burgemeesterstraat en Sint-Eloois-Winkelsestraat lijkt mij eenrichtingsverkeer in het eerste deel van de Burgermeesterstraat tot aan de Kerkweg eveneens noodzakelijk. Aangezien de Kerkweg eenrichting zou worden zal de hoeveelheid inrijdend verkeer (die in de Kerkweg moet zijn) aan het kruispunt (Burgemeesterstraat/Sint-Eloois-Winkelsestraat) toenemen met als geval dat de Burgermeesterstraat uitrijden terug hoogte van de Sint-Eloois-Winkelsestraat belemmerd zal worden. Tevens heeft eenrichtingsverkeer ook geen nadeel voor de omwonenden.
Ik vind de visieplannen zeer geslaagd en wens deze dan ook te ondersteunen. De straat wordt veiliger terwijl er weinig parkeerplaats verloren gaat. Mijn enige opmerking/bezorgheid is het verlies van het voetpad langs beide zijden van de weg. Er komt een fiets/wandelpad aan de ene zijde van weg en een parkeerstrook aan de andere zijde van de weg. Mijn woning is gelegen aan de zijde met de parkeerstrook. Op zich heb ik daar geen probleem mee. Echter wil ik wel de toegang tot mijn voordeur, poort en oprit behouden. Als het voetpad wegvalt en een auto voor mij deur staat, blijft er dan enkel nog een gras/groenstrook over voor mijn deur en poort? In het voorstel is ervoor de oprit duidelijk een verlengde voorzien naar de weg maar voor mijn voordeur en poort niet. Betekent dit dat ik door het gras/groen naar mijn voordeur moet vanaf de weg? Dit zou ook verhard moeten zijn naar mijn mening, anders zal dat snel vertrappeld worden. Met de fiets of te voet komt men namelijk tot bij onze poort of voordeur. Dit gebeurt niet via de oprit. Dit is bij veel andere huizen in de straat ook het geval. Desalniettemin wil alle betrokkenen bedanken voor dit mooie voorstel en de constructieve aanpak. De vergroening van Oekene is een zeer mooi initiatief met het toekomstige dorpsplein als kers op de taart. Met vriendelijke groeten, Matthias Sandra
Matthias S.
0 0
lees meer

Mobiliteit - bevraging is afgelopen

De Burgemeesterstraat die aan het begin van de straat heel smal is blijft tweerichting en de Kerkweg die een mooie tweevaksweg is versmallen en eenrichting maken is niet logisch. We hebben 2 vrije beroepen in de Kerkweg, een drukbezochte artsenpraktijk en een kiné. Alle verkeer die naar deze plaatsen gaan moeten ook via de smalle inrit van de Burgemeesterstraat, dat is ipv een verbetering een hele gevaarlijke situatie creeren!
Er is momenteel veel groen in de Kerkweg maar dat is totaal niet onderhouden. De bomen staan er nu 30 jaar, worden amper tot niet gesnoeid. De voetpaden liggen er door de wortels van de bomen erbarmelijk en heel gevaarlijk bij. Electriciteitsdraden zitten verweven in de takken van de bomen, als er een vrachtwagen of de lijnbus door de straat rijdt haperen ze constant aan de takken met als gevolg dat er veel losse takken op de rijweg liggen en terug een gevaarlijke situatie creeren. De Kerkweg heeft nood aan een opfrissing maar niet in de aard van de vooropgestelde plannen. De voetpaden heraanleggen, ipv de grasstrook, die nu meer onkruid dan gras is, parkeerstroken maken met grasdalen en nieuwe kleine bomen plaatsen zou door vele bewoners van de Kerkweg positief onthaald worden in tegenstelling tot de plannen die nu voorliggen. Parkeergelegenheid is nu al een probleem ter hoogte van de drukbezochte dokterspraktijk, als er geen parkeergelegenheid meer gaat zijn op het dorpsplein gaat dit een ramp worden. We hebben nu een leefbare woonomgeving waar we ons nooit moeten zorgen maken om onze auto te parkeren wat met die nieuwe plannen niet meer zo zal zijn.
Heidi V.
0 0
lees meer

Mobiliteit - bevraging is afgelopen

Inrijden aan fietsenhandel, uitrijden marktplein . Aan de fietsenhandel is dit heel nauw en gevaarlijk uitrijden. Veiliger voor bewoners door geparkeerde wagens . Overzichtelijker ook veiliger voor fietsers. Toch zeker opteren voor voldoende parkeergelegenheid. Rustiger marktplein.
De plannen vind ik goed.
Annemie V.
0 0
lees meer

Mobiliteit - bevraging is afgelopen

Veiliger, maar graag dan ook burgemeesterstraat 1 richting
Jammer dat de bomen moeten sneuvelen in de kerkweg, hopelijk zetten jullie degelijke bomen in de plaats..
Hannelore K.
0 0
lees meer