Zone 30 in de Stadenstraat
De buurtbevraging omtrent het voorstel tot het invoeren van een zone 30 in de Stadenstraat is afgelopen. Alle inzendingen worden momenteel verwerkt door onze mobiliteitsdeskundigen.
Jullie bijdragen
De Stadenstraat en zijstraten kunnen we aanzien als een woonwijk zonder doorgaand verkeer Overal in de woonwijken mag er naar mijn mening zone 30 worden ingevoerd
Wegversmallingen kan helpen om de snelheid te beperken
lees meer
Het is momenteel onmogelijk om 30 te rijden. Een rij geparkeerde auto's maakt het ONVEILIJG voor fietsers en zwakke autogebruikers doordat 1: auto's beginnen te slingeren van links naar rechts over de weg/straat. 2: Er geen overzicht meer is, of dieptezicht over de straat.
lees meerEen bord met '30' maakt weinig indruk op hardrijders of onverantwoorde chauffeurs. Meer verkeerscontroles zijn absoluut noodzakelijk, zowel in de Stadenstraat als in Ter Reigerie.
lees meerVoornamelijk in het eerste deel van de Stadenstraat wordt veel te snel gereden, omdat rijweg er veel te breed is. Komende vanaf de Hoogleedesteenweg wordt snelheid onvoldoende afgeremd, komende vanaf Ter Reigerie krijgt men meer ruimte (baan wordt breder) en trekt men op.
door wegversmallingen en/of plaatsen van bloembakken, is er er slechts alternerend verkeer mogelijk, en wordt verkeer afgeremd. Dit kan ook bijdragen tot een vergroening van de brede betonnen rijweg.
lees meer
Zone 30 in Stadenstraat
Tijdslijn van het traject Zone 30 voor de Stadenstraat
Meldingen met vraag naar zone 30
2023
Petitiefase: draagvlak in de straat
najaar 2023
Bevraging wijk
16 november - 11 december 2023
Uitwerking maatregelen
februari 2024
Caravansessie: toelichting besliste maatregelen
5 maart 2023
Uitvoering maatregelen
maart 2024